Takip Ettiğim Podcastler

Bir önceki yazımda takip ettiğim YouTube kanallarını paylaşmıştım. İlgili yazıya buradan ulaşabilirsiniz.

Bu postta da Spotify’da ilgiyle takip ettiğim podcatsleri derlemeye çalıştım. Kimisi güncel olarak yayın yapmıyor olsa da ilginizi çekecek bir konu başlığı muhakkak olacaktır.

Umarım siz de dinlerken benim kadar zevk alırsınız, Podcastlere isimlerinin üzerine tıklayarak ulaşabilirsiniz.

Podcast önerilerinizi yorum kısmına bırakmayı unutmayın.

Mekan ve İnsan

Bu yazıyı hazırlarken fark ettim ki Türkiye’den sadece bu podcast serisini dinliyorum. Melis Oğuz’dan başka bu işi yapan mı yok yoksa benim radarıma mı takılmadı anlayamadım. Bu podcast serisi yanlış bilmiyorsam Medyascope’taki yayınların ses kaydından oluşuyor. Youtube’da takip etmek bana zor geldiği için (ayrı bir kanalı yok, videolar Medyascope Plus kanalı altında yükleniyor) podcastten takip etmeyi tercih ediyorum.

Siz yayınları Medyascope’un kendi internet sitesi üzerinden ya da Youtube’da serinin oynatma listesini kaydederek de takip edebilirsiniz.

Push Back Talks

Blog iyiden iyiye Leilani Farha fan sayfasına dönüşmeye başladı 🙂 PUSH filminin yönetmeni Fredrik Gertten’le birlikte küresel konut kriziyle ilgili konuştukları bu yayın serisinde çoğu zaman ele aldıkları konuyla ilgili konukları da oluyor. Benim kaçırmadan dinlediğim podcastlerin başında geliyor.

Progressing Planning

Kentsel planlama ve modern toplumun dönüşümü arasındaki ilişkiyi ele alan bu podcast serisinde çok fazla bölüm olmamakla birlikte her yayında bir konuk ağırlanıyor ve konuğun çalışma alanı, yürüttüğü proje üzerinde kentsel mekan tartışmaya açılıyor.

Housing Matters

Amsterdam Üniversitesi Kent Çalışmaları Merkezi tarafından fonlanan bu podcast serisi sanırım fonun bitmesi sebebiyle çok kısa bir yayın hayatına sahip olsa da finansallaşma ve ulaşılabilirlik gibi konut çalışmalarındaki güncel ve önemli konulardan birini ele alıyor.

Making a House Home

Aktif olarak yayın yapan kanallar biri olan Making a House Home ulaşılabilir ve erişilebilir konut kavramını çok boyutlu bir şekilde Avrupa genelinde tartışmaya açıyor. Sıkı takip ettiğim ve önemli bulduğum kanalların başında geldiğini söyleyebilirim

Reboot Republic

Rory Hearne konut çalışamaları alanında çalışan bir akademisyen ve aynı zamanda İrlanda’da konut hakkı savunuculuğu yapan bir aktivist. Açıkcası yaptığı çalışmaları takip ettiğim isimlerden de biri. Twitter’da da oldukça aktif, eğer takip etmek isterseniz hesabına buradan ulaşabilirsiniz.

Reboot Republic en sevdiğim ve faydalı bulduğum podcatslerden biri. Diğer podcast serilerinden farklı olarak bu seri uluslararası bir perspektiften organize ediliyor. Farklı ülkelerde neler olup bittiğini, konut krizini derinleştiren politikaları ve bu krizi aşmak için aktivistlerin neler yaptığını öğrenebiliyoruz. Her bölümde bir konuk alındığı için de kayıtların oldukça dinamik olduğunu söylemek mümkün.

Sold Out: Rethinking Housing in America

Pandemi döneminde yayına başlayan bu podcast serisinde odağında Kalifornia’dan soylulaştırma, yerinden edinme hikayeleri var.

The Get House

Irlanda son yıllarda konut krizinin en fazla hissedildiği ülkelerden biri haline geldi. Bu podcast serisi Irlanda’daki konut edinim süreci ve deneyimiyle ilgili. Diğer ülkelerdeki işleyişi anlayabilmek açısından kıymetli bulduğum bir seri ama sıkı sıkıya takip ediyorum desem yalan olur.

Housing News

Amerika’da fintech, ipotekli konut ve gayrimenkul sektöründe öne çıkan konu başlıklarını ve piyasayı takip etmek için güzel bir kanal. Konut çalışmalarında piyasayı takip etmenin en az literatürü takip etmek kadar önemli olduğunu düşünüyorum. Böyleye hem literatürü anlamanın, hem de Türkiye’ye dair bir gelecek provizyonu yapmanın kolaylaştığını düşünüyorum.

The Activist

Sanırım odağında sadece konut olmayan tek podcast bu. Demokrasinin geleceği, iklim adaleti, mülteci krizi, genç siyahilerin kriminalize edilmesi, cinsiyet gibi farklı konular hakkında yayın yapıyor. Muhakkak ilginizi çekecek bir yayın bulursunuz diye düşünüyorum.

Sur-Urbano

Oldukça yeni olan bu podcast serisi, UC- Berkeley bünyesindeki Latin Amerika Şehirleri Çalışma Grubu tarafından hazırlanıyor. Listeye eklendiği tarih itibariyle henüz iki yayını olan bu seride alanın önde gelen isimleri hem çalışmalarını hem de Latin Amerikan şehirlerini tartışmaya açıyor.

Bonus:

Bu iki yazının bir soundtracki olsaydı o kesinlikle Housing is a Human Right şarkısı olurdu 🙂

Takip Ettiğim Podcastler” için bir yanıt

Yorum bırakın