Literatürde Ne Var Ne Yok?

Twitterı mikro blog olarak kullanınca, blogu haliyle oldukça boşlamışım. Yeni bir kitap incelemesi/tanıtımı yapmayalı bir yılı aşkın zaman olmuş. Youtube’da ayın favori ürünlerini çeken bloggerlar gibi ben de ayın favori makalelerini kitaplarını paylaşsam çok mu zevzevlik yapmış olurum ne dersiniz?

Son bir yılda gerek Türkiye’de özgün bilgi üretimi, gerek çeviri eser gerekse de Batı coğrafyasındaki yayınlar bakımından şanslı bir yıl geçirdik diyebilirim. Son bir yılda çıkan ve benim okuduğum eserleri buraya belki tek tek koyamam ama daha önce paylaştığım kütüphanemde yer alan kitapları güncelleyerek bir paylaşım yapabilirim.

Bana göre, yaygın bir dil kullanmam gerekirse, son döneme damgasını vuran iki kitap var. Ama ne yazıkki çevirmenin tüm emeklerine rağmen birinin dilini hiç beğenmedim, diğerini ise henüz satın alabilmiş değilim.kentsel-pol

Kentleşme alanında çalışanlar olarak ilk cemrenin toprağa düşmesini bekler gibi “Kentsel Politika Teorileri” nin satışa çıkmasını bekledik. Bu alanda çalışan herkesin elinde olması gereken bir kitap, olmazsa olmaz hem de ikinci edisyonunun çevirisi. Ancak ne var ki çeviri akmıyor, üzülerek söylüyorum ki kitap beni okuma diye direniyor.

 

 

 

in-defense-of-housing

Basılı versiyonunu almak istediğim için e-book formatında almadığım ve pdf olarak da bulamadığım için bir türlü okuyamadığım, sipariş verip bulduramadığım, yurt dışına çıktığımda alınacaklar listemin başında geliyor. Herkesin ihtiyacı olduğu ve arzuladığı konuta, konut sorununun sebepleri ve sonuçları bağlamında bakan ve alternatifleri değerlendirdiği anlatılan bu kitap dilerim en kısa zamanda dilimize çevrilir. Kitapla ilgili bir makalenin bağlantısını da ilgilenenler için buraya gömüyorum.

Devamı gelecek:)

Bir Cevap Yazın

